יום רביעי, 3 באוקטובר 2012

קצף קצף תרדוף

אני אף פעם לא זוכרת באיזו מהירות צריך להקציף בהתחלה- אם אפשר מיד לשים על המהירות הגבוהה של המיקסר או שצריך לעשות את זה בהדרגה כדי לא להרוס .. אז הנה מדריך של הקצפות- חלבונים, חלמונים ושמנת מתוקה. יתר הדברים שמערבבים או מקציפים לא משנה באיזה מהירות מתחילים.

חלבונים

מקציפים במהירות גבוהה ומוסיפים מיץ לימון וקורט מלח כדי לשפר את ההקצפה. כשיש קצף יציב מתחילים להוסיף סוכר בהדרגה. בהדרגה כי אם נכניס את כל הסוכר מיד זה לא יקציף (או יקח שנים עד שיקציף) .

היזהרו- אסור שיכנס לקערת החלבונים אפילו טיפת חלמון או שמן כי אז זה לא יקציף!!

ייעוד: שמקציפים רק חלבון זה בשביל ליצור עוגת טורט- מקציפים חלבונים וחלמונים בנפרד כדי שהבסיס של העוגה יצא גבוה ופלאפי, וגם עושים מזה מרנג -כמו בנשיקות או בקרמבו.

























חלמונים

מקציפים לא משנה באיזה מהירות עד שזה מתנפח פי 3 ומקבל גוון של קרם חלק. אפשר מיד להוסיף את כל הסוכר ומה שרוצים. הסיבה שאפשר לדחוף את הכל ביחד היא כי גם ככה זה לא יהפוך לקצף אלא לקרם.

ייעוד: כשמקציפים רק חלמונים זה משמש לעוגות עם בצק פריך כמו לעוגיות למשל, או לקרם- מהסוג המשובח ביותר, כמו קרם פטיסייר למשל.


















שמנת מתוקה

מתחילים תמיד במהירות נמוכה- אחרת השמנת עלולה להיפרד! או לא להתקצף כלל! רק כשהעסק מתחיל להיראות סמיך אפשר להעלות מהירות למקסימום, אבל אסור להמשיך יותר מדי זמן כי אז זה יהפוך חמאה.







 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה