יום שבת, 15 בספטמבר 2012

תוספות אמייזבולז - אורז

אני אף פעם לא זוכרת מתכונים, גם לא את הפשוטים שבהם.. לכן אני משתמשת בבלוג שלי גם כספר בישול שזמין לי תמיד במטבח, למתכונים עם הטעם הביתי שאני הכי אוהבת.

אורז חגיגי עם שקדים וצימוקים
מוגש אצלנו בראש השנה ובפסח, מנת הדגל של דודה שלי טניה

מבשלים אורז עם מלח עד שיהיה מוכן- כוס אורז ו-3 כוסות מים- מותר לערבב.
כשהאורז מוכן מסננים אותו במסננת כמו פסטה.
מטגנים בנפרד בצל ב-3 כפות שמן עד שהוא מזהיב ומוסיפים חצי כוס צימוקים (שלפני זה נשטפו ויובשו) וחצי כוס שקדים מקולפים וחצויים ומטגנים עוד 5 דקות על אש נמוכה. כשמוכן שופכים את האורז לפיירקס, מעליו מפזרים את התערובת המטוגנת כולל השמן בו היא טוגנה.
מכסים בנייר כסף ואופים 15-20 דקות בתנור בחום של 180 מעלות.

אורז עם גזר ובצל
מתכון האורז המוצלח ביותר של אמא שלי, טעים עם כל תוספת, ואני אוהבת במיוחד לערבב אותו עם סלט ירקות

בסיר קטן מטגנים בצל עם 4 כפות שמן. כשמזהיב מוסיפים 1 גזר מגורר בפומפייה גסה וכוס אורז ומערבבים היטב עד שהאורז סופח את השמן. מטבלים במלח ופלפל ומוסיפים כוס ושלושת רבעי מים רותחים. מערבבים ומביאים לרתיחה ואז מעבירים לאש נמוכה ומכסים כיסוי מלא. מבשלים כ 20 דקות ואז משאירים עוד 10 דקות עם מכסה סגור בלי אש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה